reklama

Ako mi Kooperativa nechcela zaplatiť čelné sklo

Dnešný článok by som chcel venovať jednému príbehu z môjho života. Hlavnú úlohu som však prenechal poisťovni Kooperativa, okolo ktorej sa celý článok točí. Chcel by som poukázať na to, ako môže dopadnúť plnenie vašej škodovej udalosti v tejto poisťovni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (121)

Celá udalosť sa stala približne pred 6 týždňami pri malebnom mestečku Bánovce nad Bebravou. Počasie bolo krásne, slniečko svietilo, hudba v autíčku hrala. Cestoval som domov po pracovnom dni z Bratislavy. Keď som vychádzal z Bánoviec, mal som už väčšinu cesty za sebou. Veľké nákladné auto s prívesom bolo však stále predo mnou. Tesne za Bánovcami mi znenazdajky niečo udrelo do čelného skla. Chvíľku som musel hľadať, kým som našiel prasknuté miesto v ľavom hornom rohu čelného skla. Prasklina bola zo začiatku veľká asi ako jednoeurovka. Vzápätí však okno prasklo znova pod náporom vzduchu a z 1€ bola naraz prasklina dlhá ako 100€ bankovka. Vravím si "No fajn, zastavím vodiča, spíšeme škodovú udalosť a poisťovňa mi škodu preplatí.“ Lenže to nebolo také jednoduché. Vodič zastaviť totiž zo začiatku nechcel. Asi si myslel, že ho chcem okradnúť, veď niet divu, v modro červenej kockovanej košeli vyzerám istotne ako bankový lupič. Po krátkom trápení trúby a diaľkových svetiel sa mi ho však zastaviť podarilo. 
Spísali sme papiere, vymenili si čísla a podali ruky. Vodič uznal, že bol vinníkom (aj keď škode nemohol zabrániť). Veď ťažko si vôbec predstaviť, ako by mohol kameň smerovať od niekadiaľ inokadiaľ ako z jeho nákladného auta s dvoma vlečkami plnými štrku.
Keď som dorazil domov, hneď som spísal hlásenie o poistnej udalosti prostredníctvom online formulára, ku ktorému som priložil všetky potrebné dokumenty a aj vyhlásenie, ktoré oficiálne učinila Národná banka Slovenska o riešení rozbitého čelného skla, v ktorom priamo vyjadrila svoj názor na to, že odfrknutý kameň z kolesa iného auta by sa malo hradiť z PZP vinníka. Toto vyhlásenie si môžete pozrieť TU.
Na druhý deň som bol dať auto obhliadnuť zmluvnému znalcovi poisťovne a v zapätí som bol dať vymeniť sklo u zmluvného partnera poisťovne Kooperativa.
Na moje prekvapenie mi po 2 týždňoch prišlo vyjadrenie, že mi škodová udalosť nebude preplatená, pretože vinník ani ja, nevieme naisto určiť, že kameň odfrkol z kolies motorového vozidla vinníka. Nad čím sa mi trošku pozastavil rozum. Nešlo mi totiž to do hlavy, ako je technicky možné, aby kameň odfrkol z iného vozidla, ako z toho, ktoré šlo predo mnou. Neviem si predstaviť ,že by z nejakej Felície, ktorá išla pred nákladným autom vinníka, odfrkol kameň a preskočil nákladné auto s dvoma prívesmi a stále mal dostatočnú intenzitu, aby rozbil čelné sklo môjho auta. Tiež si neviem predstaviť to, aby odletel kameň s dostatočnou intenzitou z oproti idúceho vozidla. Alebo nebodaj z jeho kolies, čo vlastne ani nie je podľa fyzikálnych zákonov možné. Nehovoriac o tom, že oba prívesy boli plné štrku.
Stanovisko poisťovne Kooperativa ma teda prinajmenšom zarazilo. Zdvihol som teda telefón a zavolal svojmu právnikovi, s ktorým som celý prípad prebral. Podľa jeho slov je jediné riešenie, ako dostať peniaze od poisťovne vinníka, súdna cesta, pri ktorej máme veľkú šancu na vyhranie sporu. Zvažujem teda ako budem postupovať ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcete mať svoje poistenie v takejto poisťovni? Možno niektorí hovoríte: "Veď z PZP aj tak nebudú platiť mne, dám si preto najlacnejšie poistenie." Ale opak je pravdou. Pri PZP poisťovňa platí za vás škody, ktoré by inak išli z vášho vrecka. Ak poisťovňa odmietne platiť za vás, môže poškodený vymáhať spôsobenú škodu priamo od vás ako vinníka škodovej udalosti. Čo mimochodom zvažujem aj ja.
Preto si treba dobre rozmyslieť to, či je cena to najdôležitejšie, čo pri povinnom zmluvnom poistení treba zvažovať. Z môjho pohľadu profesionálneho sprostredkovateľa je dôležitejšie to, aby poistenie plnilo svoj účel .

Chcel by som ešte všetkých upozorniť, že názory a skúsenosti, ktoré sú v tomto článku, sú čisto moje názory a skúsenosti. Nemusí sa s nimi nikto iný stotožňovať. Situácia, ktorá je tu popisovaná, nastala v mojom prípade, nie je záväzné, že to tak bude úplne vždy.

Ľubomír Špeťko

Ľubomír Špeťko

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Finančný sprostredkovateľ, ktorý sa špecializuje na rôzne formy sporenia a investovania.-----------------------------------------------------------Vo voľnom čase kritik zle vykonanej práce finančných sprostredkovateľov.-----------------------------------------------------------Autor blogov o financiách a recenzií finančných produktov pre viaceré internetové portáli.-----------------------------------------------------------Člen odborného týmu sprostredkovateľov na portáli MojPoradca. Zoznam autorových rubrík:  FinancieFilozofia

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu